بارداری

افزایش هوش جنین با تغذیه مناسب در طول بارداری

تغذیه در بارداری

افزایش هوش جنین با تغذیه مناسب در طول بارداری مهمترین نکته تغذیه ای در نظر اکثر مادران باردار این مورد است که برای افزایش هوش جنین در دوران بارداری چه بخوریم. همانطور که میدانیم تغذیه دوران بارداری برای رشد جنین مهم است. ویتامین ها در دوران بارداری علاوه بر رژیم غذایی خوب، راهی عالی برای بهبود سلامت مادر و کودک هستند. ویتامین های دوران بارداری شامل گستره وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی برای سلامت کودک هستند. در طی بارداری، مصرف روزانه ویتامین ها و مواد معدنی نسبت به دوران دیگر بیشتر است. در این مقاله به مباحثی از جمله این موارد می پردازیم که برای رشد مغز جنین چه بخوریم، چگونه هوش جنین افزایش می یابد و چه نکاتی را باید رعایت کرد تا به باهوش شدن جنین در دوران بارداری کمک شود. در ادامه قصد داریم در رابطه با تغذیه سالم مادر در طی بارداری بیشتر صحبت کنیم با ما باشید در دو نی نی سایت تخصصی کودک

 

افزایش هوش جنین با تغذیه مناسب در طول بارداری

 در طول بارداری وراثت ، عوامل محیطی ، تغذیه و غذاهای پیش از بارداری در افزایش هوش جنین تاثیر گذار است

بهترین رژیم غذایی برای رشد مغز و‌ هوش جنین :

  • گروه پروتئین‌ها
  • کربوهیدرات
  • چربی‌های سالم
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

بهترین مواد غذایی برای تقویت هوش جنین در بارداری

  • ماهی برای هوش جنین سودمند است
  • ماهی از مواد غذایی کارساز بر افزایش هوش جنین
  • خوردن ماهی در بارداری، افزایش دهنده هوش جنین است.
  • ماهی حاوی اسیدهای چرب سودمند و سرشار از امگا ۳ است.
  • اسیدهای چرب امگا ۳ به رشد نورون‌های مغزی جنین کمک می‌کنند; نورون‌ها باعث رشد مغزی جنین شما می‌شود.
  • اما از خوردن ماهی‌های در بر گیرنده مقادیر بسیار جیوه پرهیز کنید.
  • برای نمونه شمشیر ماهی، کوسه ماهی و تن ماهی را نخورید.
  • به شما توصیه می‌کنیم ماهی‌های کوچک مشابه سالمون و قزل‌آلا مصرف کنید.
  • چون ماهی‌های بزرگ به علت اینکه مدت زیادی در دریا بودند، در بر گیرنده مقادیر جیوه بیشتری هستند.
  • بهتر است هر هفته، دو بار ماهی مصرف کنید.

برای زیاد شدن هوش جنین بادام بخوریم

  • برای زیاد شدن هوش جنین بادام بخورید.
  • بادام حاوی امگا۳ و امگا۶ و آهن است.
  • همچنین حاوی منیزیوم، ویتامین E و پروتئین است.
  • توصیه می‌کنیم روزانه ده شماره بادام خام و انواع آجیل بخورید; البته بهتر است شور نباشد.

افزایش هوش جنین با تغذیه مناسب در طول بارداری

تخم مرغ پخته بخوریم

  • تخم مرغ هم مشابه بادام حاوی اسیدهای چرب Omega 3، Omega 6 و آهن است.
  • مصرف تخم‌مرغ دو الی سه بار در هفته توصیه می‌شود.
  • بهتر است تخم‌مرغ را خوب پخته و سپس بخورید; چون ممکن است تخم مرغ حاوی باکتری‌های بیماری‌زا باشد.

گردو از مواد غذایی مفید برای افزایش هوش جنین

  • گردوی  با پوست تهیه کنید.
  • گردو در بر گیرنده اسیدهای چرب و آهن است.
  • برای بالا بردن و زیاد شدن هوش جنین گردو را در تغذیه و رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
  • مصرف روزانه ۳ تا ۴ گردو توصیه می‌شود; اما بهتر است گردوی پوست کنده نخرید; زیرا، علاوه بر غیربهداشتی بودن دستگاه‌های آماده سازی، مسئله اکسید شدن مواد مغذی گردو در مجاورت هوا وجود دارد.
  • همین‌طور خشکبارهای دیگر مثل پسته، بادام هندی، بادام زمینی، فندق و کشمش هم برای رشد مغز جنین مؤثر هستند.

افزایش هوش جنین با تغذیه مناسب در طول بارداری

سبزیجات و میوه‌ها برای هوش جنین

  • مصرف اسفناج و دیگر سبزیجات خوراکی برای افزایش هوش جنین ضروری و لازم هستند.
  • زیرا سبزی ها خصوصاً سبزی‌هایی که برگ تیره دارند; در بر گیرنده مقادیر زیاد اسید فولیک هستند; که وجود آن‌ها در تغذیه دوران بارداری برای رشد مغزی جنین نیاز است.
  • سبزیجاتی که مصرف آنها در طی بارداری برای باهوشی جنین پیشنهاد می‌شود شامل:
  • بروکلی
  • هویج
  • نخود فرنگی
  • کاهو
  • شنبلیله
  • ریحان

افزایش هوش جنین با تغذیه

بهترین میوه های افزایش دهنده هوش برای جنین

  • میوه ها در بالا بردن هوش و رشد مغزی جنین کارساز هستند.
  • بنابراین کوشش کنید میوه های مفید را در تغذیه و رژیم غذایی خویش در بارداری قرار دهید.
  • میوه‌هایی سودمند برای تقویت هوش را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
  • انجیر
  • خربزه
  • انار
  • پرتقال
  • گیلاس
  • آلبالو
  • توت فرنگی
  • تمشک برای رشد جنین بسیار مفید هستند.

برای افزایش هوش جنین تخم کدو بخورید

  • تخم کدو سرشار از روی است.
  • روی ماده‌ی معدنی سودمند و مغذی است که موجب رشد بهتر مغز جنین می‌شود.

تاثیر حبوبات در باهوشی جنین

  • برای انتقال اکسیژن به سلول‌های مغز جنین وجود آهن لازم و ضروری است.
  • حبوبات در بر گیرنده مقادیر زیادی آهن هستند.
  • به مادران حامله توصیه می‌شود از مصرف حبوبات غافل نشوند.
  • همچنین سایر مواد غذایی در بر گیرنده آهن دربرگیرنده اسفناج، انجیر، کشمش و خرما می‌باشد.

افزایش هوش جنین با تغذیه مناسب در طول بارداری

با خوردن لبنیات هوش جنین را افزایش دهیم

  • خوردن لبنیات بدست مادر در بارداری بر افزایش هوش جنین موثر است.
  • غذاهای در بر گیرنده پروتئین برای شکل گیری و رشد شناختی سلول‌های عصبی مغز جنین هستند.
  • ماست از خوراکی های مفید برای باهوش شدن جنین
  • مصرف لبنیات پروبیوتیک مثل ماست پروبیوتیک، برای رشد ذهنی جنین لازم است.
  • یعنی لبنیات علاوه بر رشد استخوانی جنین مایه رشد مغزی جنین شما می‌شود.
  • برای رشد مغزی، شناختی و تقویت هوش جنین مصرف ویتامین D ضروری است.
  • مطالعات نشان داده است کودکان مادرهایی که دچار کمبود ویتامین D هستند; معمولاً IQ پایین‌تری نسبت به دیگر کودکان دارند.
  • ما پیشنهاد می‌کنیم لبنیات غنی شده با ویتامین D را در برنامه‌ی غذایی خویش جای دهید.

برای افزایش هوش جنین نارگیل بخورید

  • جالب است بدانید نارگیل حاوی چربی‌های مفیدی از نوع تری گلیسیرید است.
  • این ماده‌ی مغذی علاوه بر تقویت سیستم عصبی و مغز جنین مایه افزایش انرژی می‌شود.
  • همچنین آب نارگیل برای هیدراته نگه‌داشتن بدن مادر در بارداری مفید می‌باشد.

برای باهوشی جنین زغال اخته بخوریم

  • زغال اخته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که روی درمان حافظه تأثیر می‌گذارند و باعث رشد بهتر سلول‌های مغزی می‌شود.
  • بالا بردن هوش جنین با مصرف اسید فولیک
  • اسیدفولیک ویتامینی است که موجب تکامل بهتر سیستم عصبی جنین می‌شود.
  • برای رشد مغزی جنین لازم است و در سبزیجات با برگ‌های پهن وجود دارد.
  • خوردن اسید فولیک پیش از بارداری رهنمود شده است.
  • همچنین به‌صورت قرص‌های ۱ میلی‌گرم و ۵ میلی‌گرم وجود دارد که بر بنیاد نیاز مادر توسط طبیب تجویز می‌شود.
بیشتر بخوانید:

خوردن غذاهای چرب در طول بارداری و آسیب جدی به جنین شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *